Idę do domu.

Każda informacja jaką otrzymamy, pozostawia coś co daję nam inne spojrzenie na rzeczy które robimy. Od ciebie zależy co robisz z tą informacją , wykorzystujesz czy tylko słuchasz. Już przecież wiesz, że tylko ty znasz siebie najlepiej. Każdy zna siebie najlepiej. Dlatego, że każdy ma za sobą inne doświadczenia z których korzysta w swoim życiu. Z tego powodu inaczej też każdy patrzy na świat. Czy wyznacznikiem tego gdzie idziesz może być to gdzie już byłeś?

Stworzenie czegoś dobrego wymaga czasu. Od nas zależy w jaki sposób tworzymy dobre rzeczy. Możemy czas ten poświęcamy na przygotowania. Co też jest ważną jak nie najważniejszą rzeczą związaną z tworzeniem. Jednak nawet najlepszy plan czasem wymaga korygowania w trakcie jego realizacji. W życiu zawsze wszystko wygląda inaczej niż na kartce papieru. Są ludzie którzy całe życie coś planują. Dlatego czasami lepiej przystąpić od razu do działania. Widziałem wielu ludzi którzy planują, analizują po czym stwierdzają, że się nie opłaca. Czasami co gorsza stwierdzają, że może i się opłaca ale się im nie chce. Dlatego realizacja twojego czy mojego celu jest ważniejsza od samego celu. Przecież nie będziesz z siebie dumny tylko dlatego, że coś wymyśliłeś. To że coś stworzyłeś zmienia znacznie więcej.

Często stworzenie czegoś dobrego zaczyna się nieudolnie. Szczerze mówiąc to tak jest zawsze. Jak już dopracujesz swój projekt do lepszego stanu, popatrzysz wstecz. I będziesz wiedzieć że przeszedłeś kawał drogi. Tak będzie już zawsze jak popatrzysz na to co robiłeś rok temu. Z każdym dniem nasze myślne na jakiś temat zmienia się. Ty się zmieniasz, swiat się zmienia. Pewnie znasz powiedzenie, „Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”Heraklit z Efezu. Często, widzisz jakie błędy popełniałeś w przeszłości. Teraz już wiesz jak sobie z nimi poradzić w ciągu paru chwil,a pamiętasz jak wtedy męczyłeś się pół nocy nad rozwiązaniem?

Miałem pisać inny tekst, ale nie wiedziałem jak zacząć. Napisać miałem o tym żeby pamiętać skąd jesteśmy. Ale jakoś nie potrafiłem zbudować tej całej otoczki związanej z tematem. W końcu mnie olśniło dlaczego mamy o tym pamiętać. Trzeba pamiętać gdzie byliśmy, żeby wiedzieć jak ukierunkować swoją zmianę. Żeby móc porównać siebie z dzisiaj do siebie z przed kilku miesięcy. Tak jak pisałem akapit wyżej. Jeśli wiesz gdzie już byłeś, wiesz w jakim kierunku masz zmierzać. Znasz już błędy jakie popełniałeś, wiesz co lubisz robić. Możesz śmiało przeć na przód.

Zawsze będziemy wracać myślami do przeszłości mimo tego że nasze życie toczy się teraz. Mimo tego, że większość czasu żyjemy w przyszłości, myśląc o niej albo planując kolejny dzień. Przeszłość pozostaję wyznacznikiem naszego życia teraz.

Niemożna o niej zapominać, bo gdy zapomnimy skąd przyszliśmy nie będziemy wiedzieć dokąd zmierzamy. 

Sopraligic

2 myśli na temat “Idę do domu.

  1. Kiedys nie lubiłam zmian ani trochę, całe szczęscie dojrzałam. Kiedy patrzę na samą siebie i swoje poglądy rok wstecz nie mogę wyjść z podziwu jakich zmian dokonałam i jak zmieniłam swoje nastawienie do życia. Nie mówiąc już o cofaniu się o kilka lat heh. Każdego dnia możemy pracować nad tym żeby stawać się lepszymi ludźmi, udoskonalać się, doświadczać nowych rzeczy ale sami musimy tego chcieć. I moja rada dla innych nauczcie się nie zwracać uwagi na to co myślą o Was inni, nasze życie jest dla nas i tylko my sami wiemy jak chcemy je przeżyć nikt inny za nas tegi nie zrobi

    Lubię to

    1. Masz rację, to już chyba choroba naszych czasów. Ludzie za bardzo się martwią co myślą o nich inni. Tak jak piszesz, najlepszy sposób to uświadomienie sobie, że to jest nasze życie.

      Lubię to

Skomentuj

